Perfumy w sklepach stacjonarnych są często bardzo drogie. 50ml - 100 ml perfum to wydatek rzędu 150 – 300zł. Te same zapachy dostępne są często w formie zamienników i odpowiedników. Można je dostać często w sklepach i hurtowniach internetowych. Skąd biorą się różnice cen perfum pomiędzy sklepami stacjonarnymi a hurtownią perfum w Internecie?
Odwieczne pytanie osób używających perfum to „Dlaczego w Internecie jest taniej?”. Cena zależy często od kompozycji i formuły danego perfum. Jeden zapach zazwyczaj można uzyskać na wiele sposobów. Przykładowo zapach uzyskiwany z olejków eterycznych, można uzyskać na bazie tańszych substytutów, które wcale nie odstają jakością i trwałością utrzymywania się na ciele. Wyższa cena perfum nie zawsze jest odbiciem jakości. Często ceny są pompowane, aby utrzymać pozycję i prestiż konkretnej marki.
Hurtownie perfum w Internecie to świetny substytut sklepów stacjonarnych. Koszt prowadzenia sklepu internetowego jest kilkanaście razy tańszy niż wynajęcie placówki w centrum handlowym. Dodatkowo odchodzi cena transportu do siedziby, z której to później perfumy rozsyłane są po placówkach w całej Polsce. Często ludzie widząc niską cenę perfum podejrzewają, że są to perfumy budżetowe na bazie nieznanych i dziwnych składników, które z pięknym zapachem mają niewiele wspólnego. Nic bardziej mylnego. Różnica w cenie wynika właśnie z brakiem kosztów utrzymania sklepu stacjonarnego, które zwykle przebijają cenę nawet kilkukrotnie, bo przecież trzeba opłacić pracowników, prąd wodę, czynsz i wszelkie inne koszty, za które przecież przychodzi ostatecznie zapłacić klientowi.
Perfumerie stacjonarne górują nad tymi internetowymi tym, że na miejscu można powąchać konkretną kompozycję i wybrać tą, która najbardziej nam odpowiada. Jednak czy faktycznie często robimy to dobrze? Przecież każdy perfum ma przynajmniej 3 fazy zapachowe i wybór perfum nie jest przecież taki oczywisty. Popełniamy błąd za który płacimy kilkukrotnie, lub nawet kilkunastokrotnie więcej niż w perfumerii internetowej.
Z pomocą w wyborze perfum w hurtowni internetowej przychodzą opisy. Każdy perfum jest opisany lepiej niż w sklepie. Każda nuta jest szczegółowo opisana, przez co możemy od razu zobaczyć czy kompozycja jest bardziej kwiatowa, czy cytrusowa, czy jest to perfum subtelny i elegancki, czy bardziej szalony i intensywny.